Jana Duit Dengan:

Dirogol Atas Motosikal?

Jumaat, 14 September 2012

Tadi terbaca Harian Metro, sebenar aku bukannya suka sangat baca Metro tapi sebab paper free, jadi baca saja. Isu rogol memang tak pernah tak ada dalam surat khabar, sampai kadang-kadang sudah malas nak baca.

Aku tertarik mengenai berita ini, sebab ia melibatkan gadis bawah umur 13 tahun yang mempunyai dua orang abang angkat berusia 16 tahun dan yang bertambah aku pelik bin ajaib, inilah kali pertama aku terbaca kes rogol di atas motosikal. Tak tercapai dek akal aku ini, untuk memikirkan betul ke manusia boleh di rogol di atas motosikal? 

Antara petikan berita di muka surat A8 Remaja dinodai dua abang angkat”:

“Mangsa ketika itu berusia 12 tahun dijadikan adik angkat oleh remaja lelaki terbabit sebelum melakukan hubungan seksual dengan mangsa dirumahnya..”

“…Mangsa turut menyatakan pernah dirogol di atas motosikal …. Berlanjutan sehingga mangsa berada di tingkatan satu sebelum mempunyai seorang lagi abang angkat seusia dengan suspek yang turut merogolnya..”

Yang aku ragui, benarkah betul-betul mangsa dirogol? Atau hanya kerana mangsa dibawah umur, maka kes ini diklasifikasikan sebagai kes rogol? Ataupun mungkin sebenarnya ia berlaku atas kerelaan?

Kerana lebih kurang dalam masa setahun hubungan seksual terus berlaku dan mangsa boleh pula menambah seorang lagi koleksi abang angkat dalam masa yang sama. Tidak serikkah mangsa dengan abang angkat yang pertama?

Aku rasa bagi wanita normal, jika pernah dirogol waima sekalipun oleh abang yang kononnya angkat atau mana-mana lelaki, sudah pasti selepas itu tidak akan mempercayai abang-abang angkat ini atau mana-mana lelaki sewenang-wenangnya apatah lagi untuk menambah koleksi abang-abang angkat.

Dan yang lagi pelik, “dirogol di atas motosikal”, jika benar ia berlaku mangsa mempunyai peluang yang sangat besar untuk melepasi diri dari dirogol. Motosikal tu kecil saja, bukannya ada pintu yang boleh dikunci. Kalau dirogol dalam kereta mungkin aku sangat percaya yang kes ini berlaku. Tapi entahlah, mungkin kerana si mangsa bawah umur lagi, sebab itu tak sempat nak fikir untuk lari kot.

Entahlah. Ini hanya menurut logik akal aku sahaja. Mungkin kes ini benar-benar terjadi, siapa tahu kan?

Kepada si mangsa, akak doakan semoga adik menjadi wanita solehah dan sudah-sudahlah berabang-abang  angkat ini. Dan kepada suspek, akak doakan adik menjadi lelaki soleh agar dapat membimbing wanita menjadi solehah.

7 comments:

YuNO.nYc2X berkata... Reply To This Comment

Tanda2 kiamat semakin menghampiri

AFNI berkata... Reply To This Comment

betul2.. macam yang pelik..

Unknown berkata... Reply To This Comment

haish pelik ngn dunia skang ni sedih kot

aswadz berkata... Reply To This Comment

masa umur 12 ada abg angkat. pastu kena noda. pastu ada brani lg carik abg angkat masa form 1. sounds fishy to me.

Unknown berkata... Reply To This Comment

Rogol atas motor pun leh jadi, macam-macam la dunia sekarang nie

AFNI berkata... Reply To This Comment

tu la macam2 sekarang ni.

kucing comel berkata... Reply To This Comment

hebat :]

Tak sabarlah nak baca artikel awak yang seterusnya !!!! Cepat2 update kays ?? Best sangat blog ni hehe!! Blog 3 Dalam 1 Follow Sini follow kami balik thanks ^^ Click sini

Catat Ulasan

Komen apa sahaja, suka hati korang la :P

Blog Yang Mantop