Jana Duit Dengan:

Cerita Kedai Kopi

Rabu, 19 September 2012

"Tak tahulah kenapa, pergi mana-mana biarpun jauh mesti kena balik juga sebab teringat nak makan kat kedai Mek Imah tu, entah apa benda dia letak", sembang Pak Cik Qari.
Gambar dari Google

"Kalau dulu, macam Kedai Kopi Eput, dia letak spende dalam tempat masak air tu, tapi yang minum kat situ semuanya Melayu, ", balas Pak Cik Din.

"Biasalah itu, nak lariskan perniagaan", kata Mak aku.

......Sambil aku dengar orang-orang tua borak, terfikir juga, masih ada lagi ke peniaga-peniaga yang buat perkara karut ni?

3 comments:

Leeza dayasari [santai leeza] berkata... Reply To This Comment

ada ker jadi mcm ni.. hishhh...

Tanpa Nama berkata... Reply To This Comment

klu kt klntan, bese aje org mlyu mnum kt kdai kopi non muslim. mnum aje la.. klu bab spende smua2 ni. mayb btoi la kot

AFNI berkata... Reply To This Comment

ini semua cerita betul yang di dengar tadi dari mulut orang2 tua.. cerita ni segar dari ladang.. hehe..

Catat Ulasan

Komen apa sahaja, suka hati korang la :P

Blog Yang Mantop